Slavickou oborou za Kelty přírodou, Chrudim

Z Chrudimi po cyklotrase 4112 podél Chrudimky do Slatiňan až k rozcestníku pod zámkem (cyklotrasa 4113 a modrá turistická značka). Po modré turistické značce podél Chrudimky přes Svídnici a most pod hrází vyrovnávací nádrže Práčov až do Výsonína, ve Výsoníně dále po modré až na polní cestu na konci obce, neznačené rozcestí na polní cestě za Výsonínem, doprava po polní a lesní cestě až na další rozcestí, doleva po lesní cestě na rozcestí u Radochlína (zelená turistická trasa a cyklostezka 4121), doprava po 4121 na Libáň (náves, pštrosí farma), – po 4121 přes Drahotice do Nasavrk na náměstí (v zámku expozice Po stopách Keltů), po modré turistické značce zpět okolo Kaštanky (zároveň NS Keltská stezka Železnými horami) k rozcestníku Pekla v chatové osadě, dále po modré turistické značce podél Chrudimky až k mostu přes Chrudimku a dále přes most podél obory vzhůru (po značené koňské stezce) až ke vstupu do Slavické obory, dále podél obory (plot po pravé straně) po veřejné cestě na křižovatku v Práčově, doleva po 4118 na křižovatku v centru Trpišova, doleva po 4112 k odbočce (pravá) na konci Trpišova, doprava po zpevněné a po výjezdu z Trpišova po polní a lesní cestě na rozcestí se žlutou turistickou značkou (rozcestník), doprava po žluté turistické značce směr Slatiňany k rozcestníku Kochánovice po 4177 k rozcestníku Ryb. Perný po zelené tur. trase (až k silnici 2. třídy u Rabštejna také cyklotrasa 4185) přes Rabštejn k silnici 3. třídy na 4111 – po 4111 přes Sobětuchy a Vrcha do Chrudimi.

Zajímavosti na trase:
Pštrosí farma – už jste viděli pštrosí farmu? Na Libáni jedna je. Dostanete se k ní, když odbočíte na návsi doprava (nejprve budete sledovat modrou turistickou značku zpět na Slatiňany) a pojedete uličkou, která by vás přivedla až na silnici 1. třídy. Farma se nachází na levé straně. Nebo se na ní zeptejte někoho z místních. Každý tady přece ví, kde živé pštrosi uvidí a velké vejce pořídí!

Nasavrky – jsou tím správným místem, kde máte možnost si na chvíli odpočinout od sedla vašeho bicyklu. Energii doporučujeme doplnit v restauraci Pod Lipou s příjemným venkovním posezením. Vzhledem k tomu, že se nachází přímo na trase při vjezdu na náměstí, jen málokdo jí po nelehkém stoupání do nasavrckého kopečku odolá. V objektu se dá také ubytovat. Hned za restaurací naleznete renesanční zámek, jehož hlavním lákadlem je hojně navštěvovaná expozice Po stopách Keltů. V horkých letních dnech jistě oceníte také písčitou pláž Pivovarského rybníka (cca 500 m dále po cyklotrase 4121).

Slavická obora – mimo období letních prázdnin je povolen průjezd Slavickou oborou jen po veřejné cestě ze Slavic do Práčova, ale když si naplánujete cyklovýlet na červenec nebo srpen, můžete jí důkladněji prozkoumat. V oboře v blízkosti Slavic se odchovávají hříbátka. Určitě si nenechte ujít projížďku v okolí zdejších rybníků a při troše štěstí spatříte i jelena.

Délka trasy:

Druh:
Cyklotrasa

Chrudim –> Slatiňany |4 km| –> Svídnice |4 km| –> Výsonín |2 km| –> Libáň |4 km| –> Nasavrky |4km| –> Práčov |4 km| –> Trpišov |2 km| –> Rabštejn |5 km| –> Sobětuchy |4 km| –> Chrudim |3 km|