Severní okruh Harrachov

Popis trasy:
Harrachov, Nový Svět. Začátek trasy je v Harrachově na Novém Světě u hotelu Motejlek.. Po hlavní silnici jedeme dolů přes Černý most k odbočce do protisměru vlevo na Novou Janovu cestu. Leží asi 100 m nad pilou a ihned začíná stoupáním a výše závorou. Po pěkné asfaltové cestě stále stoupáme až k rozcestníku po třech kilometrech - Na Kamlu. Zde po zelené vlevo skoro až k věži mamutího můstku. Cestou vpravo pak až na turistickou sjezdovku výše.
Varianta A 32,6 km: sedačkovou lanovkou s koly /zdarma/ na vrchol Čertovy hory. Ušetříme si tím zdolání 370 m výškových. Po kratší jízdě po sjezdovce se naše cesty spojují.
Čertova hora, turistická sjezdovka. Na sjezdovce  pak vpravo k rozcestníku. Zde opět vpravo a po modré turistické značce až na Studenov. Cesta vede kolem odbočky k Janově skále téměř po vrstevnici. Pozor ale na prudší sjezd ke konci tohoto úseku.
Studenov, rozcestí. Na rozcestí za budovami přímo, později mírným stoupáním a po rovině na rozcestí na Ručičkách. Celý tento úsek vede po modré značce. Za kioskem odbočujeme vlevo a sjezdem po zelené až k první odbočce vpravo asi po 0,9km. Zde vpravo po asfaltové cestě, t. zv. Kládová cesta, až na rozcestí dále v údolí Mumlavy zvané Krakonošova snídaně.
 Varianta B 17,9 km: z Ručiček po zelené dlouhým sjezdem po pěkné asfaltové cestě, Krakonošova cesta, do Harrachova.
Krakonošova snídaně, rozcestí.  Z rozcestí stoupáme po zpevněné vozovce směrem na Voseckou boudu - červená značka. Tuto však po 1,3 km opouštíme a odbočujeme vlevo na Janouškovu cestu - též Terex. Po ní střídavě stoupáním a sjezdem až na hlavní silnici vedoucí z Harrachova na Polsko. Po silnici  vpravo asi 300 m na vlastní přechod do Polska. Zde můžeme navštívit obchod místo původní restarace.
Varianta C 26,8 km: po červené od Krakonošovy snídaně dlouhým sjezdem k Mumlavským vodopádům a dále do Harrachova
Harrachov- Jakuszyce přechod do Polska. Delším jezdem po hlavní silnici pak již na začátek naší trasy.