Na rozjezd Harrachov

Popis trasy:
Harrachov Nový Svět. Začátek této naší trasy je v Harrachově na Novém Světě u hotelu Motejlek. Odtud mírným stoupáním po hlavní silnici asi 150 m a odbočujeme vlevo přes tak zvaný Hábův most přes řeku Milnici. Dále téměř v protisměru po vedlejší silnici - nejprve téměř po rovině a později  mírným stoupáním až pod vlakové nádraží na Mýtinách. Odbočíme-li na vrcholu stoupání ze silnice vpravo pod železniční viadukt - za ním ihned vlevo - přijedeme k budově vlakového nádraží /cesta dál vede na  turistický přechod do Polska/.  Pokračujeme přes koleje a sjezdem pod budovu nádraží na naší původní cestu.
Harrachov, Mýtiny. Přes parkoviště pokračujeme přímo - silnice zde končí - a za chatou a garážemi u lesa odbočujeme z červené turistické značky vpravo. Po asi 20 m stoupání pokračujeme za závorou sjezdem vlevo. Jedeme po zpevněné lesní cestě až do Údolí naděje v Kořenově.
Kořenov, Údolí naděje. Po sjezdu na rovinku ještě před chatami odbočujeme vpravo na prohlídku Údolí Naděje. Zpevněná lesní cesta vede skoro po vrstevnici po levé straně řeky Jizery a na mnoha místech zde najdeme vhodná místa ke koupání a slunění na velkých balvanech v řece.  Po příjezdu k železničnímu mostu - cesta dál vede do Polska - se stejnou cestou vracíme zpět k chatám na rovině. Mezi chatami pak vpravo  cestou přes starý most do Jizerských hor. U prvního rozcestníku dále - asi po 150 m - se dáme vlevo a na silnici pak stoupáním  vpravo.  Po silnici stoupáme kolem hotelu Márt až k penzionu U Krbu -  leží asi 150 m pod vlakovým nádražím v Kořenově.
Kořenov, pension U Krbu. Od pensionu U Krbu pokračujeme po modré turistické značce vlevo. Po lesní cestě pak přijíždíme  až k Lesní chatě. Zde pak přímo po asfaltové místní silnici  - bez značení - až na hlavní silnici pod místní školou. Zde vlevo a sjezdem po hlavní silnici k obloukovému mostu přes řeku Jizeru. Před mostem  ihned vpravo a po místní silnici sjíždíme kolem továrny na umělá střeva, Cutisinu, až na rozcestí níže - výše ještě můžeme navštívit Lanové centrum, vidíme jej za řekou. Vlevo pak přes starý most, opět řeka Jizera, až k Hotýlku na Mýtě - máme zde poslední možnost občerstvení.
Harrachov, Mýto. Za Hotýlkem na Mýtě po silnici vlevo a výše na křižovatce po hlavní silnici vpravo. Mírným stoupáním pak přes Janov /můžeme si zde prohlédnout náhon na malou vodní elektrárnu u místní pily/  na začátek naší menší okružní  trasy tedy do Harrachova na Nový Svět.