Mlynářovo kolečko

Bílý most
architektonická památka, postaven r. 1911

Lanová dráha RWE line Svatý Petr – PLÁŇ
Výchozí místo pro hřebenové túry (Výrovka, Chalupa na Rozcestí, Pec pod Sněžkou, atd.).
Start pro BIKE PARK, cyklistické trasy

Kostel svatého Petra
Kostel byl vysvěcen r. 1807 a zasvěcen Sv. Petrovi (apoštol). Stavitelem byl p. Weis a tesařským mistrem p. Erben z Vrchlabí.

Biskupská vyhlídka
Vyhlídka je odpočinkovým místem s panoramatickým výhledem na město a okolní vrcholky.

Mlýnské kolo
U Špindlerovské hospody najdete kamenné mlýnské kolo, které je památkou na mlynáře Spindlera, jehož jméno je úzce spojeno s městem Špindlerův Mlýn.

Délka okruhu 2,8 km, značení červenou barvou, zaměřeno na faunu a flóru místního regionu Krkonoš.

Okruh je určen rodinám s dětmi, lze jej projít i v zimním období, doporučeny jsou sportovní kočárky. č

Okruh začíná v městském parku u sochy ŠPINDLEROVSKÉHO MLYNÁŘE. Od mlynáře  vyrazíte vlevo po proudu řeky Labe k bílému obloukovému mostu. Přejdete most a hlavní silnici k žluté budově (pošta), dále pokračujete dle červeného značení směr skiareál Sv. Petr. Naproti městskému úřadu přejdete most k České hospodě a pokračujete proudu Dolského potoka. Po pravé straně v lese můžete cestou zahlédnout torzo vodního náhonu, který poháněl vodní elektrárnu. Projdete kolem lanové dráhy Pláň, u pokladny přejdete silnici a pokračujete podle červené značky lesní cestou k hotelu Barbora. Od hotelu Barbora stoupáte vpravo do příkrého kopce až k Biskupské vyhlídce. Směrem vpravo od vyhlídky pokračujete z kopce dolu, kolem hotelu Palace až ke kostelu Svatého Petra. Od kostela pokračujete podle červeného značení až na náměstí (kamenné mlýnské kolo), přes bílý most k soše mlynáře, kde vaše mlynářovo kolečko končí.