Za statečnými rytíři na Turov

Vypravte se na středně náročný výlet v okolí Hronova, který vás zavede za turovskými rytíři.

Délka trasy:
14,5 km

Druh:
Turistická trasa

Hronov, náměstí - (červená t. zn.): Velký Dřevíč - (zelená t. zn.): Pustiny, Turov, Nad Chlívci - bus, Maternice – (modrá t. z.): Skalákova studánka, Zbečník, Hronov (14, 8 km)

Popis trasy:
VZ hronovského náměstí se vydáme po červené turistické trase směrem na Velký Dřevíč, odkud budeme pokračovat po zelené. Cesta dále vede do kopce místy podél lesa a místy lesem.
V Dřevíčských lesích se podle místní báje potuluje divý muž, tak pozor, ať ho právě vy nepotkáte.  Po chvíli dojdeme až na samý vrchol kopce Turov, ležící v jižní části Jestřebích hor. Tak jako mnoho míst v Kladském pomezí i Turov je opředen několika pověstmi. Turov je nazýván Blaníkem východních Čech a to hlavně proto, že v jeho nitru odpočívá svatováclavské vojsko, které prý vyjede českému národu na pomoc, až mu bude nejhůř. Jiná pověst mluví o tom, že je v nitru Turova zakopáno několik vzácných pokladů. Jeden z nich je hledán skřítky a leží ve skále pod temenem hory. Jiný je prý ukryt u lesní studánky a střeží ho velký had se zlatou korunkou na hlavě. Z Turova pokračujeme po zelené až k pěchotnímu srubu T-S 19 „Turov“ a odtud se po modré dostaneme do Maternice. V lese si povšimneme mnoha pískovcových skal ve tvaru bochníků, o kterých se zmiňuje další místní pověst. Koneckonců tu si můžete přečíst na dřevěné desce u Skalákovy studánky. Dojedeme až dolů do Zbečníka a odsud buď po hlavní silnici či po zelené trase kolem pěchotního srubu T-S 5 „U křížku“ se dostaneme zpět do Hronova.