Výlet na Alšovu vyhlídku - Kralupy

Délka trasy:
11,5 Km

Druh:
Turistická pěší ( je možné projet i na kole )

Kralupy nad Vltavou vlaková stanice směr Roztoky - Roztoky - Tiché údolí - Alšova vyhlídka - Starý Suchdol - Sedlec - NS Roztcký háj a zpět na nádraží v Roztokách.

Popis trasy:
Vyjedeme si vlakem do Roztok, kde si můžeme prohlédnout místní zámek s muzeem a nebo navštívit ateliér Zdenky Braunerové. Muzeum i zámek je místem konání zajímavých výstav.

Po prohlídce nás modrá turistická značka vede do malebného Tichého údolí. Projdeme podél Únětického potoka k restauraci Maxmiliánka, kolem samoty Spáleník a bývalého lomu až pod skalnatý Holý vrch. Až sem nás doprovází naučná stezka a my si po ní můžeme vystoupit na vršek, na Alšovu vyhlídku.

Dále pokračujeme po žluté značce přes lávku a pak klikatou pěšinou vzhůru k romantickým Kozím vrchům a podél kaple svatého Václava dojdeme na okraj Suchdola. Zde můžeme nasednout na městský autobus, který nás doveze na vlak do Sedlece či do Bubenče nebo se můžete dát podél silnice dolů kopcem a na vlak dojít po svých.

Těchto cca deset kilometrů se jistě stane příjemnou náplní Vašeho víkendu.