Na Mazurovu chaloupku - Hradec králové

Na Mazurovu chaloupku Hradec Králové
Největším objektem s rekreačním zázemím na území královéhradeckých městských lesů je Mazurova chalupa poblíž Hoděšovic. Historicky zde stály chalupy dvě a to již před 250 lety. Jednu z nich vlastnil i sedlák Josef Mazura, později se z ní stala dřevěná hájenka. Zchátralý objekt se dočkal kompletní rekonstrukce až v letech 2008 a 2009.

Okolí Mazurovy chalupy je zařazeno mezi evropsky významné lokality a v roce 2002 bylo vyhlášeno přírodní rezervací. Chalupa je nejen proto vyhledávanou a oblíbenou výletní zastávkou, ležící na hlavních cyklotrasách, vedoucích z nedalekého města Hradec Králové.

Délka trasy:
21,5 km

Druh:
Cyklo - trek, horská

Začínáte u Hvězdárny na Novém Hradci Králové - dále pokračujete po Planetární naučné stezce - Biřička - po cyklotrase č. 4197 - po červené trase kolem PP U císařské studánky - pokračujete po cyklotrase č. 4197 - doprava po Hradečnici č. 181 - Síťovka - rozcestí - po červené trase - Mazurova chalupa - po cyklotrase č. 4197 - po červené trase - Hradečnice č. 181 - Černá stáň - rozcestní doprava po Naučné stezce Pohádková stezka - Rybík Výskyt - doleva po cyklostezce č. 4258 - U Dvou Šraňků - háj. rozc. pokračujte po cyklotrase č. 4196 do ul. Přemyslova