Stezkou Lesní moudrosti

Cyklotrasy pro rodiny s dětmi

Charakteristika trasy: lesní cesty, silnice 3. třídy
Délka trasy: 20 km
Výškový profil: 317 m
Typ kola: trekkingové, MTB
Start/cíl: Dvůr Králové nad Labem – DK pod nemocnicí (ul. Pod Lesem). U nemocnice možnost parkování.
Trasa: Dvůr Králové nad Labem – Hájemství – Kocléřov – Záboří – Komárov – Dvůr Králové nad Labem

Z ulice Pod Lesem pokračujeme po zelené cyklotrase č. 4088 směr Hájemství, cesta vede z počátku téměř po vrstevnici, po polní cestě, po vjezdu do lesa se trasa stáčí vpravo, směrem k Hájemství a mírně táhle stoupá širokou lesní cestou.

Napojíme se na naučnou stezku Lesem Království, okolo zastavení sv. Hubert nás stezka přivede k tzv. Boschově vile.

Odsud pokračujeme po silnici vpravo do Kocléřova. Na návsi za obecním úřadem si cestu zkrátíme odbočkou vpravo. Asi po 200 m odbočíme vlevo, přijedeme na silnici a ujedeme po ní několik málo metrů vlevo. Poté se dáme hned vpravo k hřišti a okolo hřbitova zamíříme po silničce do obce Záboří. Zde na nás čeká hospůdka "U Šulců“.

Ze Záboří pojedeme po silnici do Komárova, kde překřížíme hlavní silnici Kocbeře – Vítězná a pokračujeme dolů z kopce směrem Dvůr Králové nad Labem. Na hlavní silnici se dáme doprava, přejedeme most a hned za ním odbočíme doleva na lesní pěšinu vedoucí podél Hartského potoka. Držíme se stále vpravo a cesta nás zavede přímo k nemocnici.